F?rutom att vara en skoberoende, tycker jag ocks? om att f?lja f?rs?ljningsutvecklingen i specialbutiker. Min k?lla till denna information ?r Leisure Trends Group, och tidigare denna m?nad sl?ppte de sin rapport f?r juni 2012. H?r ?r ett utdrag: F?rs?zebyswiedzial.pl ljningen av alla l?parskor (v?g, race och sp?r) n?dde 53 miljoner dollar i juni, 15% ?ver Juni 2011. V?gskor, med $ 50M, fick ocks? 15%. Alla tre kategorier av l?psko (r?relsekontroll, Adidas Deerupt Damskiestabilitet och neutral / kudde) gav dollarn tillv?xt denna m?nad. Stabilitetsskor hoppade 12%, neutral kudde ytterligare 21%. ?ven motion control skor eked ut en 1% vinst, den andra raka m?naden med ?kad f?rs?ljning f?r kategorin. Trots att alla tre kategorierna var uppa, ?kade Neutral / kuddsskor sin takt i loppet till toppen, bara knappt ?verdrivande stabilitetsskor f?r den tredje raka m?naden. De fem b?sta b?sts?ljande skorna i denna m?nad var dock alla stabilitetsmodeller (Brooks Adrenalines m?n och kvinnor, Asics 2170 m?n och kvinnors och Saucony Progrid Guide 5, kvinnors) Trailers var f?re juni 2011 med 8%; Den senaste ?rsf?rs?ljningen var 15Nike Air Max TN Damen% ?ver samma period 2011. Minimalistiska skor ?vertr?ffade traditionella modeller i detaljhandeln f?r ?nnu en g?ng. Alla minimalistiska l?parskor drogs i $ 6M, en ?kning med 41% fr?n juni 2Adidas Superstar Damskie 011. Hittills i ?r svarade minimalistiska $ 31M i dollarf?rs?ljningen. K?rnan ?r att l?pskooms?ttningen var stark, med neutrala kuddskor (21%) och minimalistiska skor (41%) skickar de st?rsta f?rs?ljnings?kningarna ?ver siffror fr?n juni 2011. Jag vet inte hur de definierar minimalistiska skor som en kategori, men dessa siffror skulle indikera att de ?r cirka 10% av specialmarknaden. Intressant att trots de fortsatta starka prestationerna i kategorin "neutral kudde" ?r de fem st?rsta f?rs?ljningsskor alla stabilitetsskor (?ven om jag m?ste erk?nna att jag har lagt 50 mil p? Saucony Guide 5 och det ?r en ganska solid sko med 8 mm droppe !). F?rst Nike Air Max 270 Donne f?r Minimus Trail (MT10) en uppdatering som inneh?ller aspekter av b?de ?vre och tunga. L?ter som att de ?tg?rdade ?vre tendensen f?r att suga upp vatten som en svamp, men jag ?r f?rv?nad ?www.artealjabiri.de ver att se framfoten som fortfarande ?r n?rvarande - f?rhoppningsvis lossade de det lite. N?stan ?r NB Outdoor 80. 80 ?r en del av Minimus-samlingen och ser ut att ha en mycket mer robust s?l ?n de andra Mimimus-sp?rskorna - ser luggig ut och kan vara ett bra alternativ f?r vinterk?rning.
NB 1210 faktureras som en ultramarathon sko. Det ?r inte en del av Minimus-samlingen, och har vad som verkar vara en mycket biffig s?g (vet inte droppdata). L?ter mig undra om de g?r efter Hoka One One-marknaden med den h?r: Slutligen ?r den sko som st?r mig mest, New Road Minimus Road MR10v2. Jag var inte en stor fan av den ursprungliga MR10 (f?r fast och Adidas Superstar Femme stel), och ?r glad att se att v2 av denna sko ?r helt omdesignad fr?n botten upp. Den h?r skoen visar ocks? att New Balance verkligen gillar hexagoner. Jag var skeptisk till MR10v2 f?rst, men ju mer jag f?r reda p? det, desto mer ser jag fram emot det. Jag hoppas bara att det kommer att baseras p? samma NL-1 sist som originalet. NL-1 sist verkar ha en bredare midfoot ?n NL-0 sist som anv?ndes f?r Minimus Road Zero, som var smal f?r m?nga m?nniskor. Jag kan b?ra MR10 i standard D-bredden, men jag tar Minimus Road Zero i 2E bredden. Jag f?r intrycket fr?n videon att New Balance blev besviken ?ver hur den ursprungliga MR10 s?ldes. Det ?verraskar inte Nike Air Max 95 Damskiesom jag tror att problemet var att skoen var alldeles f?r minimal f?r traditionella skost?dare, f?ruts?g sm? steg att ?verg? till "mindre sko" och inte n?stan tillr?ckligt f?r de str?nga Nike Air Span 2 Herrenhardcore-minimalisterna. Jag trodde det slog den perfekta balansen f?r mig sedan jag uppt?ckte det f?r ett ?r sedan och kan ha varit lite fram?t - eller bakom - av sin tid. Jag hoppas att den h?r nya uppdateringen blir mer k?rlek. Ny balans kan dra nytta av att g?ra ett b?ttre jobb med att marknadsf?ra sina produkter till de vanliga massorna som kanske inte har n?gon aning om vilka Anton Krupicka ?r.