Jag ?r en stor fan av New Balance MT10 och New Balance MT00 trail skor (jag testar f?r n?rvarande NB20202 och gillar det mycket) men har funnit att de saknar skydd som kr?vs f?r att springa p? n?gra av de dunkla grusleder n?ra mitt hus. MT110 var en potentiell l?sning, men den medialt snedst?llde sulan gjorde den skon en n?je f?r mig. S?ledes ?r jag glad att se att New Balance kommer att sl?ppa en mer skyddande Minimus sp?rsko - MO80 f?r m?n och WO80 f?r kvinnor. Running Warehouse l?gger bara ett blogginl?gg om skoen, med n?gra bilder och specifikationer. Skon ?r 4mm drop som MT10, och har en full l?ngd klibbig gummi Vibram ytters?le. RW rapporterar att "80 ?r utformad f?r att erbjuda mycket skydd f?r en Minimus-sko." Startdatum f?r MO80 / WO80 Nike Air Max TN Femme ?r januari 2013. Det har varit l?nge sedan Nike Air Max 270 Mujer jag har skrivit en rapportsrapport, den fr?msta anledningen ?r att Jag har helt enkelt inte k?rt s? m?nga raser under de senaste tv? ?ren. Min sista t?vling var tillbaka i april i ?r, en 5K d?r jag sprang 19:20. Med tanke p? min brist p? konsekvent tr?ning f?rra vintern (kanske under 10 mil veckor) var jag n?jd med det resultatet p? v?ren och sommaren och best?mde mig f?r att st?lla in mitt 4-?riga 5K PR (18: 51 satt i 2008) f?re slutet av detta ?r. I sommar har jag tagit min tr?ning till en annan niv? med 320 miles k?r i juli och augusti. Jag b?rjade jobba med en tr?nare (Caleb Masland) i slutet av juli och har gjort n?gra ganska h?rda tr?ningspassar i prep f?r Smuttynose Rockfest Half Marathon i slutet av denna m?nad. Jag har ocks? tagit Taekwondo-lektioner tv? g?nger per vecka sedan Nike Air Vapormax Mujer januari, vilket har varit en stor Adidas ZX Flux Femme v?lsignelse f?r min stabilitet, balans och benstyrka. Detta f?rnyade engagemang f?r h?rd tr?ning har redan b?rjat betala utdelningar, eftersom jag har haft n?gra v?ldigt solida tr?ningspassar under de senaste veckorna. Jag var exalterad att testa min tr?ning i en 5K och i fredags kv?ll hade jag chansen att se hur mycket f?rb?ttring jag har gjort sedan v?ren. Friendly Kitchen 5k ?r en ?rlig t?vling som h?lls h?r i Concord, NH, och ?r en utm?rkt h?ndelse eftersom alla int?kter g?r f?r att st?dja v?rt lokala soppk?k (det f?rst?rdes i en eld n?gra ?r tillbaka, och medel beh?vs f?r att bidra till ombyggnadsarbetet). Det finns ocks? en enorm tomt med massor av priser och Nike Air Max 2017 Femme t?vlande deltagare har ett mycket bra skott att vinna n?got. Sj?lva t?vlingen ?r ganska platt (endast kulle ?r en stor ?verfart som du m?ste g? ?ver tv? g?nger), men Adidas Superstar Damskie det finns massor av varv (se karta nedan) och en stor del ligger p? grusv?g och gr?s som kan sakta ner en mitt m?l som gick in i t?vlingen var att k?ra under 19.00, och om jag k?nde mig bra trodde jag att jag kunde f? ett skott p? en ny 5K PR. V?dret var i b?rjan p? mitten av 80-talet och fuktigt vilket minskade mina f?rv?ntningar lite (jag tenderar att k?mpa i v?rme och fuktighet). P? startlinjen m?rkte jag att det var n?got m?rkligt i ett av mina skor (adidas Hagio ). Jag visste att jag gl?mde att s?tta tillbaka strumpbyxan i min v?nstra skos innan jag snurrade upp dem, s? jag hade inget annat val ?n att k?ra loppet med en artificiell benl?ngdskillnad (dum!). N?r Nike Air Max 90 Femme pistolen gick av, gick jag in i min vanliga 6: 00 / mils tidig racedans (se tempo nedan) och t?nkte jag skulle se hur l?nge jag kunde beh?lla det. Normalt h?ller jag Nike Air Max 270 Femme ungef?r en halv mil innan takten kryper tillbaka ?ver 6: 00 / mil, men inte p? fredagen. Running sub-6: 00 k?nde mig faktiskt ganska bekv?m f?r f?rsta g?ngen n?gonsin, och jag klickade av den f?rsta milen p? omkring 5: 54. Den gick lite h?rdare i den f?rsta halvan av mil 2, s?rskilt p? gr?sdelen, och Jag b?rjade k?nna tempot l?ngsamt lite - jag hade sett sig bakom en grupp 4-5 andra l?pare och de verkade ha lika stor p?verkan av detta avsnitt av kursen. Jag rallied lite fr?n mile 1,5 mile 2, och lyckades f? takten tillbaka under 6: 00 / mile f?r en str?cka, och sl? sedan ?verpassningen som knackade mig lite ner (se de tv? toppar i takten nedan - b?da g?r upp ?ver ?verkanten). Vi var tvungna att springa ?ver ?verk?rningen, slingan under den och korsa sedan ?ver en andra g?ng tillbaka i samma kurs - det var definitivt den www.goulvenbazire.fr tuffaste str?ckan eftersom det innebar tv? snabba upp och ner och en massa sn?va varv.