En av de saker jag gillar om Merrell Barefoot-linjen ?r att de anv?nder samma sista f?r alla skor i den. Till exempel idag tillbringade jag hela arbetsdagen i ett par bruna l?der Tough Gloves och slutade dagen med en 4 milsk?rning i den nya Bare Access 2. Passningen p? de tv? skorna ?r identisk, s? ?verg?ngen var s?ml?s .
Bare Access 2 ?r det nyaste tillskottet till Merrell Barefoot-linjen, och ?r eftertr?daren till en sko som jag gillar mycket och granskas inte f?r l?nge sedan. The Bare Access ?r Merrells vadderade, noll droppbjudande, och det var en stark nog ut?vande att det gjorde min lista Nike Air Max 2017 Donne Nike Air Max 90 Womens ?ver rekommenderade l?parskor. I en nisch som v?xer snabbt po?ngerar den ursprungliga Bare Access att ha en fin, rymlig toebox, en l?tt, rimligt flexibel bygg och en bekv?m ?ktur p? v?gen. F?r det mesta, mest allt jag tyckte om Original Bare Access ?verf?r till den nya modellen. Passformen ?r identisk, vadderingen ?r likadant fast (noll droppe, 13-14 mm stapelh?jd) och komforten ?r utm?rkt (Obs! Som med andra skor p? Merrell-linjen har BA2 en konturerad passform under b?gen, s? om du inte tycker inte om b?gst?d, du kanske inte gillar den h?r skon) Bare Access 2 har en omdesignad ?vre. Jag var inledningsvis bekymrad n?r jag s?g den ?vre delen av BA2 eftersom den ser ut och k?nns som monofilament stilen ?vre som har lidit t?rar problem i s? m?nga skor i slutet. Merrell sj?lva hade problem med den ?vre delen av den ursprungliga Mix Master sp?rskon och fick dra den Nike Air Max TN Donne fr?n marknaden. Jag mailade mina kontakter p? Merrell om detta och fick f?ljande svar: "The Bare Access 2 mesh ?r polyester ... .. inte monomesh nylon. Polyestern?tet Adidas Campus Womens har passerat alla v?ra strikta provningar. Vi har inte haft n?gra problem med den f?rl?ngda slitageprovningen ocks?. Fr?n ett avst?nd har n?tet en ren look, men deras smink ?r helt olika. B?de fr?n en sammans?ttningsst?llpunkt och ?ven fr?n en v?vstruktur. "Med tanke p? Merrells rykte f?r kvalitetsbyggnad, misst?nkte jag att de inte skulle g?ra samma misstag tv? g?nger, och det h?r svaret Nike Air Max 1 Womens f?rhindrar min r?dsla f?r ?vre h?llbarhet i BA2. Jag gillar utseendet p? BA2 moreso ?n BA1, s? jag antar att det ?r ett po?ng f?r den nya modellen. N?r man tittar p? bilden nedan visar det sig att utrymmet mellan spetsraderna ?r mycket bredare i den nya Bare Access - inte s?ker p? om det betyder n?got, men det ?r tydligt en Nike Air Max 95 Damen designskillnad och kan m?jligg?ra en b?ttre passform f?r dem med en h?g -volym midfoot.Den andra stora skillnaden ?r att BA2 har en full t?ckning Vibram gummi ytters?l j?mf?rt med den mest utsatta skums?gnen i BA1. Ett klagom?l som jag ofta sett om den enda av den ursprungliga Bare Access ?r att n?tning tenderar att ?ta bort vid ytan av det exponerade skummet (du kan se detta p? bilden nedan). Det h?r h?nde ocks? i mina skor, men det var bara bara kosmetisk Nike Air Max Classic BW Femme scuffing ?n n?gon verklig uppdelning av det enda materialet. Vibram-sulan i BA2 skulle f?rb?ttra h?llbarheten i den nyare modellen, men bekostnaden ?r att den ger ungef?r en uns till vikten av skon (BA2 kommer in p? r?tt runt 7 ounces i storlek 10 j?mf?rt med 6,2 ounces f?r BA1). Det ger ocks? lite mer markkontaktst?rning p? sp?ret eftersom gummit har mindre givare ?n exponerat skum. Merrell kan f?rmodligen ta bort en bra bit av Adidas Ultra Boost Mens gummit fr?n skos mittfootregion utan att offra h?llbarheten f?r att kasta lite tyngd och f?rb?ttra flexibiliteten (de horisontella vita sp?ren ?ver framfoten g?r det m?jligt att ha ganska bra flex upptill). En sak att notera ?r att sp?ren i gummiytan tenderar att plocka upp sm? stenar - jag m?rker inte detta Nike Air Max 95 Damskie medan de k?r eftersom de ?r sm?.