F?r att ta itu med dessa fr?gor hade forskarna 43 l?pare (24 m?n, 19 kvinnor) k?ra barfota p? en l?pband med b?de en h?ftande och en framf?dd sl?ende g?ng. Eftersom 84% av l?parna var Nike Air Max 2017 Womens h?jslagare, var de flesta fallen en slumpm?ssig g?ng, med vilken l?parna hade liten eller ingen erfarenhet. St?ten uppm?ttes med hj?lp av accelerometrar f?stade vid tibia och huvudet, och nedre r?relse m?ttes med hj?lp av en elektrogoniometer. En av mina kritikar av detta papper ?r det s?tt p? vilket de cued en framfoten strejk. H?r ?r vad de ber?ttade f?r l?pare att g?ra: "1)" f?rs?k springa p? dina t?r "och 2)" L?t inte dina klackar r?ra marken. "" Det h?r ?r inte det typiska s?ttet som barfota l?pare l?per (h?let kommer n?stan alltid ner efter f?tterkontakt - se videon nedan fr?n NYC Barefoot Run) och Nike Air Force 1 Femme ?r samma cueing till?mpad i en tidigare studie, som jag skrev om i en artikel f?r Lower Extremity Review: "... Laughton et al. fann ingen signifikant skillnad i lasthastigheter mellan backfoot- och framfootstrejkare och ?kad tibialacceleration zebyswiedzial.pl i framfoten-sl?ende l?pare. De s?g emellertid p? naturliga bakfotstrejkare som bad om att byta till ett framfottsm?nster i st?llet f?r naturliga framfoten-sl?ende l?pare, och dessutom instruerade de l?pare att springa med en t?-strejk och inte l?ta h?len r?ra marken. I min observation ?r naturligt t?nl?pning utan h?lkontakt extremt s?llsynt bland l?pare, och f?rfattarna p?pekar att k?rning med denna g?ngsteg kan ha orsakat en artificiell f?rstyvning av benet, vilket leder till en ?kning av tibialst?t. "Intressant nog, ?ven om de rekommenderade l?parna att springa p? ett liknande s?tt, Delgado et al. faktiskt fann att tibial acceleration var l?gre i framfoten strejkar i detta fall. Detta ?r motsatsen till vad Laughton et al. hittade och jag skulle vara nyfiken p? att se resultatet om h?len fick komma eftersom det skulle m?Nike Air Max Classic BW Femme jligg?ra ?kad anv?ndning av fotled och kalvsmuskulatur vid st?td?mpning och ytterligare minska behovet av r?relse p? platser som kn?, h?ft, och l?gre rygg. N?r man konstaterar att en FFS-minskad ?vergripande rygg r?r sig, rapporterar de www.neonray.co.ukf?ljande: "St?rre ?vergripande l?gback-utflykt med ett RFS-m?nster kan f?resl? att detta m?nster skapar en st?rre efterfr?gan p? stabilitet i l?ndryggen. D?rf?r kan denna fotstr?ckning eventuellt inte vara till nytta f?r individer med stabilitetsproblem, inklusive hypermobilitet eller atrofierad l?ndrygsmuskulatur. ?ndringen i ROM ?versteg emellertid inte k?nd fel av m?tanordningen f?r l?ndryggen ROM, vilket tyder p? att effekten kanske inte ?r kliniskt signifikant trots att den uppn?dde statistisk signifikans. "S?ledes kan resultaten s?ledes indikera en positiv effekt av omkoppling till en fr?mre Adidas NMD Damskie strejk f?r de med sm?rta i ryggen, men skillnaden var inte av s?dan storleksordning som de k?nde sig bekv?ma med att s?ga detta med s?kerhet (n?gon upplevde en minskning i ryggbesv?r som f?ljd av att fotstrike f?r?ndrades? - L?t oss veta i Nike Air Max 270 Womens kommentarerna) . ?terigen skulle det vara intressant att se om saker kan f?r?ndras med lite annorlunda cueing och st?rre erfarenhet av en framfodstrejk - det ?r alltid sv?rt att k?nna till omedelbara f?r?ndringar med ett nytt r?relsem?nster kommer att f?r?ndras med tiden. Efter den sistn?mnda punkten f?rfattar f?rfattarna att orsaken till uppfattningen att h?len som sl?r p? barfota var bekv?mare trots att det orsakade st?rre chock var att fr?mre strejken var roman f?r de flesta ?mnena (jag kan inte undvika att undra om r?d "att springa p? dina t?r" var ocks? skadligt f?r komforten - den h?r typen Nike Air Max TN Damen av framkanten sl?r mycket mer p? kalvsmusklerna.