Jag tror att du kanske ?r p? n?got. Jag har k?rt i Hokas i n?Adidas Arkyn Femme gra m?nader nu, och jag har flera hundra mil p? dem. Det ?r en konstig ?ktur f?rst. De k?nner att de har b?da elementen av stabilitet och instabilitet samtidigt. Jag bar ortopediska i ?ratal, och ?nd? beh?ver jag inte dem i Hokas. Jag led ocks? av achilles tendonit som blev f?rsvagande och nu verkar det vara att rensa upp. Jag har g?tt fr?n 3 dagar i veckan till 5 dagar i rad. Jag uppfattar mer av en fr?mre strejk, men som vi vet vad du uppfattar eller tror p? din fotstrike ?r s?llan sant. Mina f?tter har alltid varit k?nsliga och reagerar d?ligt n?r k?rstr?ckan blir upp till cirka 30 miles per vecka. Jag har provat alla k?nda m?rken och stilar p? skor. Jag f?rst?rde bara mina f?tter i Nike Frees. Fr?n den senaste minimalistiska r?relsen verkar ?verdriven d?mpning ha demoniserats. Men kanske den nuvarande sk?rden av skor ?r helt enkelt Nike Air Max 270 Damen att implementera d?mpning felaktigt. Kanske ?r Hoka-s?ttet att d?mpa den korrekta Nike Air Max 97 Damen implementeringen. Och det ser ut som att New Balance har en Hoka-klon p? v?gen. Vi kommer att se just f?r lite information Jag utf?r n?gra i skopressanalys och videotestning p? en av v?ra elitl?pare i HOKA i veckan. Vi ska g?ra en mycket grundl?ggande j?mf?relse mellan HOKAs mot minimalistiska och traditionella l?parskor. Han har p?g?tt HOKAs i n?gra ?r och uppt?cker att dessa skor till?ter honom att konkurrera (och ofta vinna) ultraljud utan fotbesv?r som han brukade f?. Vi ska se om n?gon skillnad i kontaktposition p? foten, d?r foten verkar vara fullt lastad i j?mf?relse med resten av kroppen, benf?rl?ngning vid t? av och h?len lyfter genom sv?ngning. Har precis f?tt ett e-postmeddelande fr?n Mizuno med en l?nk till en f?rhandsgranskningsvideo som Nike Air Zoom Spiridon Femme diskuterar deras nya noll-sl?pp EVO-linje med l?parskor (Mizuno EVO Cursoris i foto Nike Air Max 90 Womens Blacktill v?nster). Tv? observationer fr?n videon nedan: Toeboxformen ser bra ut, och den svarta ytters?len p? skon ?r idealiskt placerad f?r en fram?trikande l?pare. F?rhoppningsvis, men f?rhoppningsvis finns det ocks? lite gummi p? h?len eftersom det g?r n?gon g?ng i skon slita ner exponerad EVA i det omr?det, och jag ?r s?ker p? att m?nga l?pare forts?tter att k?mpa med h?len i skon (ett betydande antal g?r det i Vibrams!). Helt svart gummi beh?vs inte bara f?r h?lslagare utan ocks? f?r dem som landa med mitten eller f?r att g?, som du n?mnde. Jag hoppas att de l?gger ett varaktigt material d?r i h?len.
Jag har v?ntat p? det h?r steget av Mizuno, eftersom de passar mig b?ttre: Adidas Arkyn Damen bred f?tter och en smal vristkrage som t?cker fotleden mycket bra. Materialet Nike Air Max Vision Donne som anv?nds av Mizuno, AP +, ?r ocks? ganska mottagligt, vilket skulle bidra till en b?ttre stabilitet. Kanske ?r det anledningen till att de anser Mizuno vara n?ra minimala syften. Det ?r inte riktigt sant, men marknadsf?ring ?r marknadsf?ring ??
Jag ?r ganska s?ker p? att de ?r v?rda ett f?rs?k. Jag tycker att Mizuno har dessa i r?relse, men jag tror att det verkligen bara beh?ver vara en modell med nollfall. Och ja, marknadsf?ringen BS ?r ganska gammal hatt. ?terigen ligger de bakom kurvan n?r man talar om mitten eller foten-det ?r s? 18 m?nader sedan. Men ?tminstone g?r de f?rs?ket, dock senast. ?nd? v?ntar jag p? Ekiden och tror att de skulle g?ra det bra f?r att ta med Wave Kudos h?r ocks?.