Jag kontaktade Altra f?r att bekr?fta att dessa var riktiga X-str?lar och fick veta att de var och att det ?r samma persons fot i tv? olika skor. En av de saker som m?nga som migrera till mer anatomiskt formade skodonrapport ?r deras f?tterna verkar bredda ?ver tiden. Personligen brukade jag vara en solid storlek 10 i n?stan varje sko som jag hade p? sig. P? senare tid befinner jag mig emellertid p? att st?ta upp mer och oftare i storlek 10.5 skor f?r att rymma min framsida. Har det verkligen utvidgats? Jag ?r inte s?ker p? att jag inte har m?tningar, men jag har varit i sk?na skor n?stan exklusivt i flera ?r nu, och jag tvivlar inte minst p? att skodon kan p?verka fotformen Nike Air Max Classic BW Femme genom benaktig och mjukv?vnadsanpassning. www.amolan.es Personligen, jag Jag har kommit f?r att v?rdera platta skor med en rymlig toebox f?r hela dagen anv?ndning hemma p? kontoret (n?r jag inte kan vara barfota). N?got ironiskt, eftersom jag experimenterar med l?parskor ?r det som ledde mig till denna preferens, den enda g?ngen jag nu kan tolerera en lite snygg sko ?r n?r jag k?r. Till exempel gillar jag en racing / speedwork sko som passar lite snygg (inte t?tt eller t? pressa, men att krama min fot n?ra) och att vara lite stel. F?r resten av mina k?rningar gillar jag att blanda upp saker, men f?redrar oftast en mer rymlig passform. F?r hela dagen, platt och bred hela v?gen. Snyggt, om du har gjort omkopplaren till bredare skor, har du m?rkt en f?r?ndring i fotform? Det ?r fantastiskt hur foten kan ?ka i bredd om den ges m?jlighet, oavsett om Adidas Superstar Womens du g?r barfota eller minimalistisk. Med Nike Air Max 90 Donne Nero l?ngden ?r mina f?tter en 9,5, enligt varje m?tteknik som jag har provat ?ver 15 ?r. ?r 1998 br?t jag min pinky t? p? min h?gra fot, en ot?ck spiralfraktur som i grunden splittrade ett ben. Det l?kte lite roligt (tydligen kan du inte "st?lla" ett trasigt t?ben, inte den rosa t?net ?nd?). Jag var tvungen att b?rja f? bredare skor. F?rst gick jag till 10W eller 10,5 stamg?ster, Nike Air Max 90 Womens men under de senaste fem ?ren har jag haft 10,5W eller 11 stamg?ster. Detta gjordes f?r att rymma r?tt pinky toe, men nu, ?ven min v?nstra fot passar inte l?ngre i en 10 vanlig sko, vilket ?r vad jag hade p? mig innan jag br?t min t?. Och en 10W eller 10,5 vanlig ?r f?r tuff. Jag b?rjade bara barfota i sommar, och nu ?r ?ven mina nuvarande storlekar f?r smala. Yay me! Jag ?vertygade nyligen en v?n att g? minimal. Han hade Nike Air VaporMax Womens alltid varit en fr?mre runner och klagade ?ver den stora meningsl?sa h?len i flera ?r. Det var en naturlig framsteg, men n?r vi gick till den l?pande aff?ren f?r att hitta ett nytt par tr?nare var hans st?rsta klagom?l s?rskilt om Merrel Road Glove hur bred t? l?gen var. Han f?rstod vetenskapen om det men han kunde bara inte komma ?ver den i de bredare skorna. Han slutade med att f? New Balance MT10, fortfarande Nike Air Max 90 Femme en bred t? l?da men den fr?mre delen band hindrade honom fr?n att glida runt. Jag vet inte personligen om foten faktiskt breddar annan ?n muskel expansion. Jag tror att en stor del av det ?r n?r du b?rjar l?ra dig att anv?nda hela foten igen, du kan inte bara st? i en sko som f?rbjuder det. N?r jag fick min riktiga minsta sko fr?n internet (MO10) k?nde jag mig n?stan som om den var f?r stor. Jag k?nner inte alls alls och jag har ocks? g?tt upp i en halv storlek i m?nga efterf?ljande skor. Jag kan inte st? f?r att b?ra skor som jag brukade ?lska. Jag k?rde i de ursprungliga Lunarglidesna f?r n?gra ?r sedan och min st?rsta klagom?l vid tiden var att t?boxen var alldeles f?r bred f?r min smala fot, nu ?r det n?gra av mina favoritskor att b?ra runt vid huset.
Jag k?nner inte att mitt mittfod och h?l har f?r?ndrats, varf?r jag inte har Nike Air Presto Femme varit modig nog f?r att f? en bredare sko i samma storlek men min framsida ?r definitivt antingen fysiskt bredare eller mer medveten om vad som ligger runt det.