F?r tio ?r sedan f?r ett jobbtest kunde jag knappt avsluta en 3 mils k?rning strax under 27 min, cutoff. Det var jag att ge allt jag hade och springa snabbare ?n jag n?gonsin gjorde och n?gonsin har sedan dess fram tills i ?r. Jag brukade vara en allvarlig h?lsa-anfallare och mina shins och kn?n ville explodera med en halv mil. ?ven moreso, mina lungor skulle bara b?dja om barmh?rtighet om jag tvingade mig att uth?rda den akuta sm?rtan i mina ben. Jag sprang aldrig mer ?n en mil i taget sedan dess. Det var lite konstigt, f?r jag har faktiskt alltid varit en vacker atletisk kille och Nike Air Huarache Mujer t?vlat i massor av kontakt och kampsport. Jag var ocks? alltid mycket bra p? sprinting.
I slutet Nike Air Max 270 Womens av mars uppt?ckte jag en minimalistisk sko i butiken som ledde till att jag l?ste upp de begrepp som omger g?nggatan. Jag best?llde ett par Mizuno Ronin 2s efter att ha l?st din recension och f?rslaget att anv?nda den som en ?verg?ngssko. Mina tidigare skor under de senaste 4 ?ren var Saucony Omnis. Med en kuddande innersula p? toppen av socklinerna. Jag trodde att jag beh?vde s? mycket kudde som m?jligt f?r att lindra den otroliga sm?rtan i mina kn?n och skenor. Ser tillbaka ?r jag s?ker p? att det uppmuntrade mig att h?lla sl? som galen. F?r min f?rsta k?rning n?gonsin i m?nader f?rs?kte jag bara inte ta j?tte steg, ist?llet n?stan blandade mina f?tter l?ngs, flytande strax ovanf?r marken. Jag sprang 1,5 mil nonstop den dagen i Ronins Nike Air Max 90 Mens Blue innan mina lungor ?ntligen k?nde sig obekv?ma (mina kn?n och sken var bra). Det var ganska en k?Nike Air Presto Femme nsla att ?ntligen bryta 1 mils barri?r utan att vilja kasta upp. Sedan dess har jag h?llit under 9mm i h?lsdroppen och jag har ingen tvivel. Jag har ?verg?tt till en mittfotstrejk (jag har anv?nt video och h?llit koll p? mina slitar). Jag konkurrerar regelbundet i 5K nu och blev snabbt en konsekvent topp 80-90% percentile placerar i de flesta varje race. Jag har ?verlevt en 10 mil sp?rl?pning och tr?nar nu f?r en halvmaraton. Jag tar v?ldigt mycket h?nsyn till f?r?ndringen i g?ngen f?r majoriteten av detta. Jag anv?nde ocks? Mizuno Ronins som ?verg?ngssko, en slags. Jag brukade tr?na i bulkier skor som Mizuno Inspire och var en h?ngesparkare. Det Nike Air Max 90 Mujer var konstigt eftersom det ganska ofta k?nde sig klumpigt. Jag m?rkte att i t?vlingar d?r jag hade p? t?vlingsplaner skulle jag ha mer av en mitt-till-f?tterstrejk, d? skulle mina kalvar Nike Epic React Flyknit Womens skrika p? mig efter. Hur mycket k?nsla gjorde det att tr?na p? ett s?tt och t?vla en annan? Jag verkade alltid ha att g?ra med skador ocks?. Jag gick ut och fick mig ett par VFF men ins?g att jag inte var redo att springa i dem direkt. Vad jag gjorde f?r att bygga upp det arbetade l?ngsamt i mindre sko. Jag b?rjade blanda i fler k?rningar i Elixirerna, d? var snart alla mina k?rningar i Elixirerna. D?rifr?n arbetade jag i k?rningar med Ronins, och d? var jag n?stan helt ig?ng med Ronins, och under hela processen s?g jag till att fokusera p? framfoten landning. Efter n?gra m?nader av detta var resultaten ganska h?pnadsv?ckande. Varje k?rning k?nde Nike Air Max 90 Femmesig fantastisk, och i ?ldern 31 (tillbaka 2011) presterade jag p? n?stan varje avst?nd. Min Nike Air Max 2015 Damen v?g 5k PR ?vertr?ffade ?ven min gamla college PR som k?rdes p? banan. Min quads, som alltid knutits Nike Air Max 95 Femme och slogs, var ganska smidiga och starkare ?n n?gonsin.