Jag ignorerade i stor utstr?ckning videon med st?lbollen, det Nike Air Max 95 Womens ?r bara underh?llning. Jag tycker att det ?r mindre st?tande ?n de flesta skr?p som sl?pptes ut fr?n skoproduktionerna f?r att g?Nike Air Presto Hombrera sin senaste falska innovation. Videon ?r fortfarande dum och b?r behandlas som en goofy marknadsf?ring. Med en teknisk anteckning f?rlorar alla skor mer energi i f?rsta halvan av st?ndpunkten ?n avkastningen p? andra halvan av h?llning, s? nettoenergin ?r alltid negativ. Den enda g?ngen en sko kan ge en ?vergripande f?rb?ttring av effektiviteten ?r Nike Air Max 95 Homme om l?paren kompenserar f?r det extra vertikala reset som tillhandah?lls genom att d?mpa genom att f?rstyva sin kropp p? st?ndpunkt och minska sina egna energitab som h?r samman med hysteresen av muskler och annan mjukv?vnad. S? ?r det v?ldigt mycket fallet med ?r v?ren i skon effektivare ?n v?ren i benen. Och om det ?r mer effektivt, ger det h?r b?ttre vinster ?n vad skorens vikt ?kar f?rlusterna? Jag har nu tvivel p? att ett mer effektivt totalt enda material (totalt uts?l, midsole och Adidas Superstar Mujer innersula och strumpor) kommer att f?rb?ttra effektivitet om tyngden inte ?kar ?ver en liknande specifik sko med mindre effektivt enda material. Men jag kan inte f?rest?lla mig att det kommer att bli tillr?ckligt stor f?r att det skulle p?verka raceregler, vi pratar inte om n?gonting i effektivitetsordningen som blad ger. Att anv?nda en annan mellansula Nike Air Presto Mens kommer inte att ?ventyra livet som prestationsf?rb?ttrande droger, och om det finns f?rdelar kommer konkurrenterna helt enkelt att flytta till den designen p? massa och undvika problem av or?ttvisa. ?verallt tycker jag att man inte beh?ver vara s? skeptisk till det h?r nya mid-sole-materialet som de flesta av de "senaste" skoinnovationerna, ?r det ?tminstone plausibelt. Jag misst?nker vinsterna om n?gon kommer att vara v?ldigt blygsam och om Addidas har tur kan man uppt?cka skillnader Nike Air Odyssey Womens i l?pande ekonomi om en studie utf?rs. En aspekt som inte ber?rs ?r om ett material som ?r effektivare inte absorberar det mycket energi genom g?ngcykeln och kommer d?rf?r inte att v?rma upp s? mycket. Mindre uppv?rmning kan ocks? betyda mindre slitage, eller ska jag s?ga det tv?rtom, mindre friktion i materialen kommer att leda till mindre slitage och Adidas ZX Flux Womens mindre v?rme. Ett problem med videon ?r att m?nniskokroppen inte ?r en st?lboll som p?pekas n?gon annanstans i kommentarerna, och Nike Air Max Zero Femme m?nniskokroppen ?r anm?rkningsv?rt bra f?r att justera p? sm? s?tt till n?got underfoot (f?r?ndring av muskelaktivering, benstivhet, etc.). Det ?r d?rf?r att mekanisk provning av skor inte alltid kan ber?tta f?r dig hur skon kommer att verka n?r den ?r p? m?nniskans fot. Jag tycker att f?r adidas att h?vda att den h?r skoen ger n?gon f?rdel att de m?ste Nike Air Huarache Womens ta tv? viktiga och dimensionella matchade skor, en med Boost och en med EVA, och visa att syref?rbrukningen faktiskt ?r l?gre n?r den k?rs i Boost ( dvs f?rb?ttrad ekonomi). Men d? l?per de risken att visa att skorna kan ge en prestationsf?rdel som kan leda dem att bli f?rbjudna fr?n elitkonkurrens.