Er was blijkbaar wat discussie over het al dan niet opnemen van een schacht in de zool. Mijn kennis van bootontwerp is rudimentair ten opzichte van mijn kennis van het ontwerp van hardloopschoenen, maar mijn begrip is dat een schacht functioneert om de stijfheid te vergroten en de zool onder de boog ondersteunt. Shanks komen vaak voor in werklaarzen en wandelschoenen Adidas Superstar Mens - voor meer informatie over de functie van een schacht zie dit artikel van de Outside Gear Guy. De "gegoten TPU-boogschacht" in de Proterra kan deel uitmaken www.dannywinstanley.co.uk van mijn probleem met de schoen. Mijn problemen met de Proterra manifesteerden zich op een wandeling van 7 mijl vorige week in Vermont. Mijn vrouw en ik waren op een rotsachtig switchback-pad aan het klimmen en ik begon een veelbetekenende slijtage op de rug van mijn hielen te voelen. Blaren waren in de maak, en we waren slechts anderhalve mijl in de wandeling. Het probleem was duidelijk - de stijve zool buigt niet goed, en elke keer als ik mijn voorvoet af duwde, haalde de achterkant van de schoen naar beneden, en toen ik de volgende stap op mijn hiel zette, duwde de hak terug omhoog. Het resultaat was wrijving en slijtage aan de achterkant van de hiel. Omdat ik een week Nike Air Max 270 Hombre marathon loop, was het laatste wat ik nodig had een bloederige, open wond over mijn inbrengpunt op elke voet. Ik ging in paniekmodus en probeerde de veter aan Adidas NMD Mens te spannen om de schoen op zijn plaats te houden met een betere lockdown. Dat maakte de zaken eigenlijk alleen maar erger. Ik ging de andere kant op en liet ze zoveel mogelijk los. De hielen gingen nog steeds op en neer ten opzichte van mijn huid, maar er was nu voldoende ruimte dat de slijtage ophield. Ik hield ze echt los voor de rest van de wandeling en slaagde er ok in. Ik denk dat dit precies hetzelfde probleem is dat ik had met de Garmont-laarzen die ik vroeger had. Stijve zolen werken niet goed voor mij, en ik tolereer geen bloed en pijn om een ??schoen te breken. Dit fenomeen is niet uniek voor wandelschoenen. Een hardloopschoen met een onbuigzame zool kan hetzelfde Nike Dunk Sky High Womens probleem veroorzaken. De oorspronkelijke Altra Lone Peak werd hiervoor bekritiseerd, en vroege releases van de Altra Torin (die een dikke zool heeft) misten een Nike Air Vapormax Womens set veteropeningen die een goede lockdown van de hiel verhinderden. Ik hecht veel waarde aan flexibiliteit omdat het me helpt slijtage van de hiel te voorkomen, en het is een probleem dat ik zelden heb gehad sinds het minimaal was. Het kan zijn dat een goede inloopperiode de flex in de zool zou vergroten en me zou helpen dit probleem te voorkomen, maar ik aarzel niet om blaren op mijn hielen te krijgen, want het maakt zowel lopen als lopen een aantal weken ellendig (als je veel kilometers hebt op de Proterra, zou ik graag horen dat flexibiliteit toeneemt als ze inbraak ). Ik zou ze ook echt los kunnen blijven dragen, maar dat is misschien niet de beste optie voor iemand Nike Air Max 90 Womens die stabiliteit wil in een wandelschoen. Mijn advies aan Merrell zou zijn om alles over de schoen hetzelfde te houden, maar de schacht uit de zool te halen en probeer de flexibiliteit te vergroten. De hielkap is ook niet goed gevoerd, waardoor de slijtage toeneemt, dus het toevoegen van een beetje meer opvulling achter de hiel kan van voordeel zijn. Ik vind het leuk wat Merrell met de Proterra probeert te doen, maar voor mij blijft het net een beetje afwijken van het zijn een schoen die ik zou kiezen voor een lange wandeling. Ik moet de Proterra Sport Mid een keer proberen en kijken of de hogere enkelrand mijn voet iets beter vergrendelt om schuren te voorkomen. Aan de positieve kant voor Merrell, mijn huidig ??geprefereerde wandelschoen als ik iets meer nodig had dan een trailrunning schoen zou de Merrell Mix Master Mid zijn. Het Nike Air Presto Womens is in feite een waterdichte, versterkte versie van de Mix Master 2 trail-hardloopschoen en deelt zijn flexibele zool en rock-plate. Er is een nieuwe versie genaamd de Mix Master Mid Tuff die ik nog niet heb geprobeerd, en de originele Mix Master Mid is nu om 18.00 uur op de klaring voor $ 76.99 (vanaf 18 mei 2013).