Ungef?r tv? m?nader sedan skrev jag ett inl?gg om min fru Erins l?ngsiktiga problem med fot och h?ftsm?rta. Hon hade f?tt hennes h?ftsm?rta under kontroll genom en post-run styrningsrutin (lunges), men tidigare i ?r diagnostiserades hon med ett neurom i hennes h?gra fot och kunde inte springa utan sm?rta i n?gra av de skor som hon hade vid tiden. Hon var redo att ge upp att springa helt och h?llet.
Efter att ha beskrivit sin situation f?r honom rekommenderade min kompis Nate att hon provade ett par Nike Air Max 1 Womens Hokas - de hj?lpte honom genom en boll av plantar fasciit i fjol och han hade h?rt talas om andra som hade haft framg?ng med att anv?nda dem f?r att sl?ss mot foten. Nike Air Max 95 Femme Jag hoppade p? n?tet och k?pte henne ett par Hoka Bondi 2 skor. Hon var inte galen om plattformskonutseendet, men hon var ett spel f?r att ge dem ett f?rs?k. Jag ?r glad att rapportera att min fru har upplevt nollfotsm?rta eftersom hon b?rjade springa i Hokas. Det ?r n?stan tv? m?nader med sm?rtfri k?rning, och den h?r f?rra veckan lyckades hon tre sm?rtfria 4 mil k?rningar f?r f?rsta g?ngen s? l?nge jag kan komma ih?g! F?r n?gra dagar sedan f?reslog Erin att vi k?rde de fyra p? Fram?t t?vlar tillsammans i Bridgton, ME den 4 juli. De fyra p? fj?rde ?r den f?rsta t?vlingen jag n?gonsin k?rde tillbaka 2007 och hon hade g?tt med p? att springa med mig som ett s?tt att Nike Air Max 1 Damskie motivera mig att b?rja tr?na igen (jag pressade 190 pund vid tiden, och var hemskt ur form). Erin gillar inte att t?vla (alls!), S? det h?r f?rslaget knackade mig n?stan Nike Air Max 2017 Damen av mina f?tter. Att s?ga att jag ?r glad ?ver Erins framsteg skulle vara en underdrift - en enkel byte av skor har gett henne tillbaka en otroligt viktig del av hennes Nike Air Max 90 Femme liv. Stora nyheter ?r Hokas. ?r glad f?r din fru. Det ?r ett stort n?je att hitta en l?sning p? ett problem. Jag skulle ha ett par Hokas i min rotation om de var bredare i framfoten. Jag s?lde min men ?nskar att jag ?tminstone hade r?tt fot en (se posten nedan). Som din fru har jag ocks? problematiska f?tter. Min h?gra fot har upplevt n?jet att Achilles tendonit, en neurom, plantar fascit och shin splinter. S? jag letar fortfarande efter min l?sning. Min h?gra fot ?r ingenting som min v?nstra, den har Adidas Superstar Mensen h?g b?ge medan min v?nstra har en l?g b?ge och ?r 1/2 storlek mindre. S? i mitt sinne finns det ett fall att s?ga att eftersom mina tv? f?tter har olika behov (Nike Air Huarache Womens b?gst?d p? v?nster fot leder till kn?problem men fungerar f?r den h?gra foten), finns det n?gon anledning (f?rutom den "se dumma" faktorn) jag borde inte b?ra en tr?nare Nike Air Max 95 Womens p? en fot och en p? den andra? Jag t?nkte en Triumph 11 till h?ger eller en NB 890 v 3 (med en ortotisk f?r viss stabilitet) & en Brooks Pure Grit till v?nster (det ?r testat och testat). Sammanfattningsvis b?r du en 8mm droptrainer med m?ttlig b?ge st?d och till h?ger (8mm droppe orsakar mindre stress p? foten) och en 4mm droppe (4mm droppe orsakar mindre problem f?r kn?et) tr?nare utan n?gon b?ge st?d till v?nster . Finns det n?gra bevis som tyder p? att b?ra udda skor kan leda till h?ftproblem eller n?gon annan knock-on-faktor? Jag vet att allt detta ?r individuellt men jag l?gger bara idén om att ha p? sig olika skor p? olika f?tter d?r ute. Personligen tror www.luzdevelas.es jag att butiker och webbplatser borde l?ta dig k?pa separata tr?nare. Mitt p?st?ende ?r att f?tterna inte ?r likformiga s? varf?r ska vi bli tvungna att k?pa tr?nare som Nike Air Max 95 Hombre om de ?r. Det ?r inte som att det ?r l?tt att k?pa skr?ddarsydda tr?ningsarbetare. Eventuella tankar, konstruktiv feedback skulle vara mest v?lkomna. dvs Luke, London.