Een van de lessen die ik de afgelopen jaren heb geleerd, is schoenen kopen die bij mijn voeten passen, in plaats van mijn schoenen in mijn schoenen te laten passen. Ik droeg altijd een maat 10 in elke schoen die ik kocht, tenzij ze echt kort liepen. Ik dacht dat ik vanaf mijn middelbare school een maatje 10 was geweest, en ik was gestopt met groeien, dus dat was mijn maat voor het leven. Tegenwoordig koop ik schoenen in verschillende maten van 10-11, afhankelijk van het merk. Ik ben bijvoorbeeld over het algemeen een 10 in Merrell-schoenen, 10,5 in Saucony (ik ben recentelijk gestoten) en 11 in Nike-racers. Mijn doel in elke schoen is om zo comfortabel mogelijk in de voorvoet Nike Air Max 90 Femme te passen, en ik streef meestal naar ongeveer een duimbreedte tussen mijn grote teenpunt en de punt Adidas NMD Mens van de schoen. Dit lijkt allemaal logisch en voor de hand liggend, maar een paar van recente voorbeelden heb ik de behoefte om de juiste schoenmaat te benadrukken, naar mijn hand gezet. Eerst was er een vrouw in de beginnende 5K-groep die ik in de lente coachte. Ze was een nieuwe hardloper en kwam naar onze eerste verschillende trainingen met Nike Frees. Niets mis mee, maar mijn co-coach en ik hebben allebei gemerkt dat haar tenen in het puntje van haar schoen waren gepropt, waardoor het bovenwerk eruit duwde. Ze klaagde dat haar voeten pijn deden, en we namen haar apart en wezen erop dat haar schoenen veel te klein waren voor haar voeten. Het is verbazingwekkend dat iets zo voor de hand liggend als een schoen die veel te klein www.aromery.co.uk is, over het hoofd kan worden gezien, maar ze ging erop uit en kreeg een nieuw paar in een groter formaat en alles ging goed vanaf dat moment. Eenvoudig te repareren. Mijn tweede voorbeeld treft dichtbij huis - eigenlijk gebeurde het vrij letterlijk in mijn huis. Ik heb een aantal keren geschreven over de blessure-ellende van mijn vrouw Erin en hoe het dragen van Hoka-schoenen haar heeft geholpen voetpijn te overwinnen vanwege de diagnose neuroma in haar rechtervoet. Nou, de Hokas blijven voor haar werken, maar een paar weken geleden begon ze te klagen dat ze wrijving veroorzaakten langs de binnenkant van haar rechtervoet en grote teen. Het ging zo ver dat het bovendeel minder dan 50 mijl op de schoenen scheurde: hoe dan ook, tijdens het onderzoeken van dit probleem (en tot Hoka's eerbewijs, hebben ze de schoen zonder twijfel Nike Air Presto Mujer vervangen door een halve maat groter om te zien of dat zou helpen - geweldige klantenservice!), Merkte ik dat haar tenen tot ver in de voorkant van de schoen werden geduwd. Met al haar problemen had ik nooit gedacht om na te gaan hoe haar schoenen passen (ik schaam me er een beetje voor ...). Ik dacht dat de Hokas misschien klein liepen, dus bestelde ik haar een paar Altra Torins in maat 9 (haar gebruikelijke). Haar tenen zagen eruit alsof ze op het punt stonden uit de voorkant van de schoen te komen! We stuurden ze terug en vroegen om maat 10 (een halve maat zou niet genoeg geweest zijn). Ik had haar haar Altra Instinct 1.5's (haar favoriete schoen) laten proberen, en ze heeft zeker heel weinig ruimte aan de voorkant. Ze beweert Nike Air Max 270 Męskie dat ze haar hele leven haar bunion heeft gehad, maar nu begin ik me af te vragen wat de oorzaak Nike Air Max Tavas Damskie is. Geen enkele schoen zou zo moeten scheuren met slechts 50 mijl op hen, vooral als ze meer dan $ 150 kosten. Ik was hier verbaasd over, dus ik liet haar de schoen aandoen terwijl ik stak en prikte met haar voeten om te zien waardoor het bovenwerk zou verslijten. Erin heeft een bunion op deze voet die de bovenkant naar buiten duwde in het gebied van de traan, en de emmerachtige zool van de Hoka cre?ert een schuimkam die in dit gebied omhoog steekt. Ik denk dat haar bunion over de rand van het bovendeel wreef over het schuim en het zwom. Maar de bovenkant van haar linkervoet begon ook op dezelfde plek te dragen en ze heeft geen bunion aan die kant, dus het is misschien een ontwerpfout van de schoenen (dit is niet gebeurd in een Adidas NMD Mujer andere schoen ze heeft gedragen). Interessant genoeg vond ik nog een blogoverzicht van de Hoka Bondi Nike Air Max Classic BW Mens B die vergelijkbare slijtage op dezelfde plek meldde.