Schoenen geeks verheugen zich! Als je een goede reden hebt gezocht om je partner of significante andere te overtuigen dat je Adidas NMD Mujer een nieuw paar hardloopschoenen nodig hebt, zoek dan niet verder dan een nieuwe studie die suggereert dat hardlopers die tussen meer dan één paar loopschoenen roteren, aanzienlijk zijn minder kans om geblesseerd te raken dan degenen die hetzelfde model schoen dragen bij elke run. De samenvatting van de studie kwam een ??paar dagen geleden in mijn inbox aan en ik heb nog geen toegang tot de volledige tekst, maar Craig Payne bij Running Research Junkie en Scott Douglas in Runner's World hebben het beiden uitgebreid besproken. Het doel van deze studie was om te bepalen of hardlopers die gelijktijdig verschillende paar hardloopschoenen gebruiken, minder risico lopen op loopgerelateerd letsel (RRI). Recreatieve hardlopers (n = 264) namen deel aan deze 22 weken durende prospectieve follow-up en rapporteerden alle informatie over hun Nike Air Vapormax Mujer loopsessie-eigenschappen, andere sportdeelname en blessures op een speciaal internetplatform. Een RRI werd gedefinieerd als een fysieke pijn of klacht aan de onderste ledematen of onderrug regio, aangehouden tijdens of als gevolg van hardlopen en het belemmeren van geplande hardloopactiviteit gedurende ten minste 1 dag. Een derde van de deelnemers (n = 87) ondervond ten minste één RRI tijdens de observatieperiode. De aangepaste cat het parallel gebruik van meer dan één paar loopschoenen Nike Air Presto Mens een beschermende factor was [hazard ratio (HR) = 0,614; 95% betrouwbaarheidsinterval (CI) = 0.389-0.969], terwijl eerdere blessure een risicofactor was. Bovendien waren een verhoogde gemiddelde sessieafstand en een groter wekelijks volume van andere sporten geassocieerd met een lager RRI-risico. Meervoudig Nike Air Max 270 Męskie schoengebruik en deelname aan andere sporten zijn strategie?n die mogelijk leiden tot een variatie in de belasting op het bewegingsapparaat. Ze zouden geadviseerd kunnen worden aan recreatieve hardlopers om RRI te voorkomen. Ik heb lang gepleit voor het draaien van hardloopschoenen omdat ik denk dat een van de belangrijkste oorzaken van herhaalde overbelastingsletsel bij hardlopers is dat velen van ons op hetzelfde type uniform oppervlak lopen (weg / trottoir) in hetzelfde model schoen op elke afzonderlijke run. Met Nike Air Max 90 Hombre andere woorden, we hameren ons elke keer dat we de deur uit gaan op dezelfde manier (uitgezonderde trailrunners) .Ik geloof dat het dragen van schoenen die vari?ren in de geometrie van de zool en de hoeveelheid steun en demping resulteert in krachten die op het lichaam worden toegepast op verschillende manieren en Nike Air Max 2016 Mujer vermindert dus de algehele repetitieve belasting naar individuele weefsels. Dit vermindert op zijn beurt het letselrisico. Ik heb zelf al een aantal jaren een schoenrotatie in gebruik, hoewel de mijne misschien een beetje groter is dan nodig, gezien ik ze bekijk (misschien tot het punt dat het eigenlijk een te grote rotatie is!). Mijn gedachten over de voordelen van het draaien van schoenen tot nu toe waren slechts een voorgevoel gebaseerd op kennis over hoe schoeisel mechanica en toepassing van kracht kan veranderen, Nike Air Max 270 Mujer maar de hierboven gerapporteerde studie lijkt wat wetenschappelijke ondersteuning te geven aan de praktijk. In zijn artikel over de studie, Scott Douglas rapporteert het volgende met betrekking tot de verklaring van de onderzoeker voor het mechanisme achter de voordelen van een schoenrotatie: "De onderzoekers schreven Adidas Superstar Womens dat dit waarschijnlijk zou kunnen zijn omdat verschillende schoenen de impactkrachten van het lopen anders verdelen, waardoor de spanning op een bepaald weefsel wordt verminderd. Eerder onderzoek heeft aangetoond, en hardlopers hebben lang intu?tief gevoeld, dat factoren zoals tussenzoolhoogte en middenzoolvastheid verschillen cre?ren in loopcomponenten zoals paslengte en grondreactietijd.