Jag gillar ocks? att du kan skapa anpassade kommentarer som kan laddas upp till webbplatser som st?der annotering f?r loggen. Du kan sp?ra och inkludera Adidas ZX 700 Femme skor och k?rstr?ckor, v?der och annat standardinneh?ll i Adidas ZX Flux Mujer kommentarerna, s?v?l som dina egna anteckningar f?r varje aktivitet.
Som du noterade ?r det ocks? en av de f? iOS-appar som sp?rar kadens som en del av datasetet, vilket har varit till stor hj?lp. Ghost Run Cues kan ocks? vara till hj?lp om du vill ha lite feedback p? takt mellan inst?lld tid / avst?ndsintervaller f?r de andra ljudsignalerna.Jag noterade att du inte inkluderade ett sk?rmbild av de tomter som appen skapar och kan granskas n?r telefonen ?r i liggande orientering n?r man tittar p? hela loggen som en aktivitets?versikt. F?r en enda tr?ning kan du grafiskt granska tempo, kadens, h?jd och annan statistik. N?r du anv?nder telefonen anv?nder jag AmphiPod-produkter (http://www.amphipod.com). De (som andra) har en flexibel kardborre midjeband, som du kan l?gga till Nike Air Max 90 Dámské olika bilagor som en p?se med ett f?nster genom telefonen Adidas Superstar Hombre (s? att du kan se och interagera med appdisplayen om det beh?vs), p?sar f?r glas?gon, klipp p? vattenflaskor etc. Det fungerar v?ldigt bra f?r mig, utan att bli alltf?r tung eller annars p? v?gen. Jag gillar AmphiPod iPhone-h?llaren (l?nk till amphipod.com). Det kommer att h?lla iPhone 5 / 5s, om ?n utan telefonv?ska. Jag har l?der Apple iPhone 5s fodralet som ?r ungef?r lika tunt som de f?r och det passar bara knappt i p?sen.
Det klara plastmaterialet som de anv?nder f?r f?nstret verkar inte bli s? spr?tt i det kalla v?der h?r i MN j?mf?rt med n?gra andra som jag har f?rs?kt.
Det ?r trevligt att kunna se telefonvisningen snabbt f?r att f? visuella signaler p? parametrar, f?rutom ljudsignalerna. Dev har n?mnt att skapa ett landskapsl?ge f?r den prim?ra aktivitetsdisplayen,Nike Air Max 95 Homme vilket g?r det enklare att l?sa om telefonen ?r i Adidas Campus Femme midjeband.
I den ena sk?rmbilden som du har ovanf?r Pete (l?nken till runblogger.com) kan du ocks? g? vidare till n?sta fullst?ndiga intervall, om du har konfigurerat multipelintervall tr?ning. Det finns tillf?llen d? jag har skapat ett tr?ningspass med flera intervaller och uppt?cker att jag har kommit f?re tiden eller avst?ndet och sedan vill g? vidare till ett nedkylningsintervall. Bara sl? den knappen och det g?r ett intervall f?r varje tryckning. Jag hade r?knat ut hur man arbetade med l?pbandsl?get. Ikv?ll gjorde jag ett intressant l?pbandstest. Hastighetskonstant p? en 6 mils tr?ning, lite l?ngsammare f?rsta 2 mil med en noll-1% lutning. F?rsta 2 miles ismoothrun och l?pband motsvarar exakt den hundraedel som jag hade kalibrerat till l?pbandsm?ngden efter sista l?pbandsstr?mmen. 2-6 miles Jag gjorde den tr?na tr?ningen Nike Roshe Run Femme 2 till 5% i l?pbandets vanliga m?nster med cirka en minuts Nike Air Max 270 Mujer kl?ttring, d? den var liten. Ismoothrun och l?pbandet b?rjade omedelbart skilja sig och slutade med 0,2 mil skillnad i slutet, med l?pband l?nga har jag min telefon i snygg h?ftficka i strider pro shorts. Ska tredemotorns hastighet inte l?sa r?tt n?r det g?r att kl?ttra eller ismoothrun ?r annorlunda p? grund av kroppsposition? Pedometerns funktionalitet ?r baserad p? att anv?nda en genomsnittlig stegl?ngd, som inte varierar och multiplicerar det med kadansen, vilket kan variera f?r att f? uppskattat avst?nd. N?r du kalibrerar stegr?knaren justerar den den genomsnittliga stegl?ngden som anv?nds internt f?r att b?ttre approximera avst?ndet du faktiskt r?rde. Min gissning ?r att beroende p? bromsen i l?pbandet faller kadansen i viss utstr?ckning. Eftersom l?pbandets hastighet Nike Air Max 1 Damskie ?r konstant, kommer din stegl?ngd att ?ka f?r att Nike Air Max 95 Herenkompensera. Eftersom en stegvis m?tstr?cka som anv?nds av pedometern inte varierar, eftersom din kadens saktar kommer pedometern att ber?kna ett kortare avst?nd flyttat. , kommer det att finnas en skillnad mellan avst?ndet l?pbandet rapporterar och avst?ndet som app rapporterar, eftersom mer av ditt tr?ning ?r i en lutning och / eller som du anv?nder en brant sluttning. Om du skulle kalibrera avst?ndet i app-baserade vid tr?ning p? en lutning och sedan spendera mer tid p? en niv?h?jd, skulle du sannolikt se motsatt effekt, eftersom din kadens skulle ?ka och den verkliga str?ckl?ngden skulle f?rkortas med en fast hastighet.