Min f?rsta GPS-klocka var Garmin Forerunner 205.Nike Air Max 90 Womens Jag ?lskade den klockan och anv?nde den p? varje k?rning i flera ?r. Det var rock-solid n?r det kom till sp?rning, batteriet verkade h?lla f?r evigt, och Nike Air Max 270 Femme det bar mig genom flera maraton utan problem.
Min enda verkliga fr?ga med 205 var att den var stor. F?r stor att ha p? sig som en heltidsvakt. Nackdelen med att byta klockor f?r k?rningar fick mig att k?pa den mindre Garmin 610 lite ?ver ett ?r sedan (jag har sedan s?lt 610 och har nu en Garmin 620).
Under de senaste ?ren har Garmin sl?Adidas ZX Flux Femme ppt ut n?gra efterf?ljare till 205/305. F?rst kom 310XT (fortfarande tillg?nglig, under $ 200 vid Clever Training). 310XT marknadsf?rdes som en triathlon / multisport klocka - det skrytte ~ 20 timmar batterilivsl?ngd, enkelt byte mellan handled och cykelmontering, och ett vattent?tt hus som kan b?ras under simning. 310XT f?ljdes av Garmin Forerunner 910XT, som bibeh?ller den stora batterilivsl?ngden (?ven ~ 20 timmar) och vattent?ta h?ljen, men l?gger till ytterligare cykel- och simsp?rningsfunktioner.
Clever Adidas NMD Mens Training skickade mig ett prov av Garmin Forerunner 910XT f?r att prova (det var l?ntagare och kommer att skickas tillbaka till dem efter det att detta publicerats). Jag kommer att h?lla den h?r ?versynen kortfattad eftersom jag inte ?r en triathlete - jag har inte anv?nt n?gon av de cykel- eller simmaorienterade funktionerna Adidas NMD Femme (kolla in DC Rainmakers 910 XT-recension f?r mer om dessa aspekter av enheten). Mina kommentarer nedan ?r inriktade mot l?paren som kan vara intresserad av den h?r klockan. Efter att ha spenderat lite tid med 910XT har jag kommit fram till att f?r en l?pare ?r denna klocka ganska lik den gamla 205/305. Det ?r lite skrymmande - slankare ?n 205/305, men fortfarande inte en hel dags klocka. Den har en stor, l?ttl?st sk?rm som till?ter upp till 4 dataf?lt och massor av anpassningsalternativ f?r Nike Air Zoom Pegasus 34 Womensf?lt. Och det ?r rockfast n?r det g?ller inspelningsnoggrannhet. Alla ?r saker jag ?lskade om 205.
Jag l?nade 910XT till min kompis Brett till ossOm en tredjedel av en mil kort ?ver 31 sp?r miles ?r ganska darned solid (~ 99% exakt).
D?r 910XT f?rb?ttras p? 205/305 (jag har aldrig f?rs?kt 310XT) ?r med dess multisport / triathlon-funktioner Nike Air Max 90 Dámské (igen l?s DC Rainmakers ?versyn f?r mer p? dessa, utv?rderar dem dem mycket b?ttre ?n jag kunde) och det faktum att det dubblar batterilivsl?ngden. Den ansluter ocks? till satelliterna lite snabbare, vilket ?r trevligt.
Den stora fr?gan f?r en l?pare ?r: "Beh?ver jag verkligen en skrymmande GPS-klocka p? $ 399?"
Mitt svar skulle vara kanske. Det beror verkligen p? vad dina behov ?r.
Batterilivsl?ngd ?r den stora (endast?) Anledningen till att vissa l?pare kanske beh?ver en klocka som 910XT. Nike Air Max 90 Heren Till exempel skulle ultrarunners dra nytta av ett batteri som varar v?l ?ver 10 timmar. 910XT b?r t?cka de flesta m?nniskor upp till 50 miles och kanske till och med arbeta f?r s?rskilt snabba 100 mil racers som min kompis Nate som k?rde under 20:00 p? Vermont 100 f?rra ?ret. Det finns inte m?nga andra alternativ f?r GPS-klockor med stor Adidas Hamburg Femme batterilivsl?ngd - andra som jag ?r medveten om som k?r 20+ timmar ?r $ 500 Suunto Ambit2 och Garmin Fenix ??(som DC Rainmaker inte granskade gl?dande f?r l?pare Fenix ??2 kommer senare denna m?nad, men vet inte mycket om det). Den andra potentiellt tilltalande egenskapen hos 910XT f?r ultrarunners ?r den barometriska h?jdm?taren, som b?r registrera h?jdsdata mer exakt ?n andra klockor.
De andra tv? situationerna jag kunde se var den h?r klockan skulle passa bra skulle vara f?r en l?pare som Nike Air Vapormax Mujerocks? g?r en hel del vandring och vill sp?ra det ocks? eller f?r en l?pare som kanske vill h?lla en d?rr ?ppen f?r triathlon i framtiden. I de flesta andra fall borde en billigare, mindre klocka vara tillr?cklig.e i VT50K f?rra h?sten, och som ett exempel p? inspelningsnoggrannhet var resultatet: