Jag var lite orolig f?rst att One2 skulle k?nna sig grumlig p? spr?ng. De g?r det inte, de k?nner sig faktiskt trevligt fj?drande, men inte i en racing-platt slags. Mer som Nike Air Max 90 Hombre Azul adidas Boost, Skechers Resalyte (mellansula material f?r GoRun), eller Nike Air Max 270 Femme kanske en Brooks DNA-BioMogo blandning mellansula. De k?nner sig mjukare n?r de g?r ?n n?r de g?r. Mellansolen best?r av en blandning av EVA och Altra A-Bound (senare ?r sakerna fr?n Altras Instinctsula), och jag undrar om den h?r kombinationen ?r vad som Adidas Superstar Femme Noir ger skogen, det ?r kusad men ?nd? lite fj?drande. One2 Stone De djupa flexsp?ren i One2-sulan ger en trevlig upplevelse f?r mig. Skon ?r b?de longitudinellt och torsionellt flexibel, och borta ?r den skivliknande k?nslan hos m?nga av de andra Altra-skor jag har provat. En nackdel med flexsp?ren ?r att de kommer att f?lla stenar - jag har dragit flera av mitt par, men m?rker inte dem n?r de k?rs. Med ?ndringen i sulan kommer en ?ndam?lsenlighet f?r denna sko. Den ursprungliga Altra The One var mer en fast racingplan, medan One2 ?r mer av en l?ttviktig tr?nare www.dannywinstanley.co.uk/ distansracer. www.paardreizen.nl Detta ?r inte en sko jag skulle v?lja f?r min n?sta 5K, men det ?r en sko som jag definitivt skulle ?verv?ga f?r en maraton. Jag gjorde n?gra sprints i dem i slutet av en av mina k?rningar, och de var bra, men h?gsta hastighet ?r inte vad den h?r skon ?r byggd f?r. En egenskap hos ytters?len som kan vara en del ?r bristen p? gummi under lateral framsida. Det finns fl?ckar p? baksidan av h?len och under stor?en, men f?reg?ngare f?r sluta ?ta den exponerade EVA upp l?ngs sidof?tterna. Det finns dock en balans mellan k?nsla och h?llbarhet, och jag tenderar verkligen att springa i skor med mycket utsatt mellansula (t ex Skechers). Det var kanske d?rf?r att den ursprungliga Kinvara-sulan var en av mina favoritfavoriter, och Saucony ber?ttade f?r mig att de var tveksamma att l?gga till gummi i det omr?det av r?dsla f?r att ?ndra ritten.Nike Air Max 90 Męskie Jag ?r en mild h?cksprickare Adidas NMD Womens f?r det mesta, s? jag kan inte kommentera framsidans h?llbarhet, men jag ?r s?ker p? att Thomas ?ver p? Believe in The Run kommer att r?ra om detta om / n?r han granskar den h?r skogen (han f?rst?rde originalet Kinvara i detta omr?de).
En anledning till oro ?ver sulan - jag m?rkte i morse att den vita f?rgen l?ngs ?vre delen av sulan flakade bort. Rent kosmetiskt, och f?rhoppningsvis kan Altra f? kontroll ?ver detta i produktionen:
Vissa kommer att hata vad Altra har gjort f?r The One, men jag f?r en gillar The One2. Det ?r den f?rsta Altra-skoen som jag verkligen skulle ?verv?ga f?r en marathonavst?ndshopp, och den kombinerar mjukhet och flexibilitet p? ett s?tt som jag ?nnu inte har sett i n?gon annan Altra (jag har ?nnu inte f?rs?kt Instinct 2.0). Jag personligen tror att Altra skulle ha varit www.neonray.co.uk klokare att sl?ppa den h?r skoen som en ny modell och beh?lla The One som en Nike Air Max 90 Womens speed shoe / racing l?genhet - jag ?r inte s?ker p? orsaken Nike Air Max 90 Mujer Rosas bakom deras t?nkande med att g? uppdateringsrutan ist?llet (Uppdatering: fick precis ett mail fr?n Golden Harper om detta tror jag att tanken ?r att 3-summan forts?tter att vara racingplanen och blir mindre ?n en Tri-specifik sko, den ?r p? samma s?ll som originalet The One). Det ?r s?kert en sko som kommer att tilltala en bredare publik ?n originalet The One, och jag tror hoppet ?r att om den och de andra nya skor / uppdateringarna i Altra-serien s?ljer bra, kan de b?rja l?gga tillbaka i mer nischskor p? desto mer minimala ?nde.