We be?indigden de race hand in hand om 18:15 uur. De werkelijke looptijd was 4:45, maar ik zat er niet in voor de tijd en in plaats daarvan de ervaring. De ervaring werd zoveel rijker gemaakt door het te delen met een Trail Sister. Bij de finish Nike Air Max Command Herren in de schaduw van het kasteel van Dracula, kon ik het niet helpen dat ik me op zoveel manieren gezegend voelde. Het weer bleef droog en het was zonnig toen we over de finish kwamen. De augurken, Pepsi en pizza die ze aan het einde hadden smaakte naar ambrosia in mijn mond. Ik was ooit zo dankbaar dat mijn goede vriend Katy erbij was en getuige was van de slopende 27 kilometer puur plezier en pijn die we allebei leden.

Zelfs na de race konden we medelijden hebben omdat we allebei liepen als kleine oude dames die de trap een stap tegelijk opzij afliepen en de rail grepen. We hebben ook gelachen over hoe moeilijk het was om te zitten en van het toilet af te komen. We leefden de volgende dagen in de OOFOS-schoenen die ik voor ons beiden uit de staten bracht. Ze klaagde niet eens dat ik de luidst mogelijke kleuren, oranje en roze, in Nike Air Max Command Damen de bergschoenen had gekregen. Ik hou van luide kleuren en ze zorgen voor betere foto-opties. We lachten en beleefden het moeilijkste deel van de run die avond over een biertje en toen deed Katy tegen me bijna tranen in mijn ogen: "Het is verbazingwekkend wat je kunt bereiken met een beetje hulp van je vrienden. “

De kracht van twee is zoveel sterker dan het alleen uit te werken, en ik voel me gezegend met een Trail Sister! Ik zal voor altijd deze run in mijn geheugen van de Transylvania 100 laten branden, mogelijk gemaakt door de kracht van twee.

Ik was verrast dat ik gisteren 20 minuten heb kunnen rennen, maar nog meer verrast dat ik vandaag niet aan het hobbelen ben. Elke vorm van oefening voor mij in het verleden betekende meestal een paar dagen wandelen zoals John Wayne.

Wat nog zorgwekkender is, is dat ik voor nu geen Nike Air Max 270 Damen spijt heb van het aanmelden voor die 10k en ik, durf ik te zeggen, er heel erg naar uitkijk om weer op de loopband te komen. Maar vandaag niet - ik denk niet dat de drie pinten die ik gisteravond had, me zouden helpen naar een andere PB.

Ik denk niet dat ik het gevaar loop om een ??van die mensen te worden die verslaafd is aan sporten, maar ik zie een aantal voordelen.

Ten eerste ziet mijn huid, die slechts twee jaar geleden in het midden van volwassen acne zat en nog enkele maanden geleden nog steeds uitbrak, er de beste uit die hij ooit heeft gehad. Ik zeg tegen mezelf dat dit een voordeel is van regelmatige lichaamsbeweging om me naar de sportschool te houden - maar het is wel logisch: Adidas Stan Smith Womens verbeterde bloedsomloop en zo.

Veel hardlopers trainen met honden op paden, maar niet zo veel racen eigenlijk met hun hondenvrienden. We hebben meestal PR's in onze gedachten of afstandsdoelen en soms komt het niet in ons denkproces dat onze pups ook op de racedag een deel van die reis willen zijn. Dan rijst de vraag, hoe race ik zelfs met mijn honden, vooral op technische paden? Sinds ik met mijn acht jaar oude Australische herder Stella loop op de paden van Clinton Lake, Wyco en Fancy Creek hier in Kansas, heb ik een lijst met belangrijke informatie ontwikkeld voor racepaden met je honden!