Als gebruiker in het achterland is het belangrijk om deze principes niet alleen te begrijpen, maar ook te oefenen om onze wilderniservaring voor iedereen plezierig te houden. Als trailrunners hebben we een unieke niche omdat we vaak snel en licht reizen tot ver in het binnenland. We nemen ook deel aan race-instellingen die ook een ander gebruik van het land zijn. Het belang en de toepassing van deze principes wordt vaak verdoezeld bij trailrunners. Daarom is hier een korte uitleg over hoe de Leave No Trace-principes van toepassing zijn op niet-race- en race-dag trailrunnen.

Voor racedagtoepassingen moet u bekend zijn met het parcours, het typische racedagweer en uw eigen vaardigheidsniveau. Dienovereenkomstig voorbereiden met uitrusting, verbruiksartikelen en navigatieapparatuur.

Kies voor niet-race-instellingen een Nike Air Vapormax Damen route die aan je fysieke mogelijkheden voldoet. Bestudeer topografie en weerpatronen. Neem voldoende spullen mee (inclusief verlichting en een nooddeken!) Voor de tijd dat je waarschijnlijk buiten bent plus een kussen. Dit is vooral belangrijk als je solo bent of op een locatie rent waar je nog nooit eerder bent geweest. Vooraf met landbeheerbureaus praten kan erg nuttig zijn bij het beoordelen van trailomstandigheden en toegangsproblemen. Vaak realiseren mensen zich niet dat de plek waar ze naartoe gaan niet goed wordt onderhouden, gereisd, etc. Kennis opdoen van wat ze kunnen verwachten en het bepalen van opties voor noodhulp is van cruciaal belang om uit een potentieel gevaarlijke overlevingssituatie te blijven. Noodlocatorbakens zoals SPOT of DeLorme In-Reach zijn uitstekende keuzes voor meer afgelegen routes.

De beste manier om dit principe in elke omgeving te volgen, is gewoon door op de paden te blijven. Als je het pad moet verlaten voor iets als ontlasting / urineren (zie hieronder), kies dan een pad dat bestand is tegen schokken. Over het algemeen is rots, zand, enz. Zeer duurzaam. Als u op begroeide oppervlakken moet lopen, vermijd dan natte grond en steile hellingen, omdat deze littekens gemakkelijk kunnen ontstaan ??en "paden" kunnen cre?ren die anderen volgen. Droge bladeren, gras, etc. komen meestal snel terug van voetstappen.

Hoe toegewijd we ook zijn aan hardlopen, er zijn tijden dat het laatste wat je wilt doen je uitrusting opdoet en de deur uit gaat. Races en persoonlijk record zijn een manier om gemotiveerd te blijven, maar stuiteren van race naar race zonder tijd tussendoor om gewoon te Nike Internationalist Femme rennen voor de lol werkt niet voor mij. Ik heb graag een paar periodes waarin (om een ??citaat van Pretty Woman te parafraseren) ‘Ik zeg waar, ik zeg wanneer, ik zeg hoeveel’.
Het hebben van mijn totale kilometerdoel voor het jaar als 800 mijl heeft me zeker door deze koude druk gehouden wanneer ik alleen maar wil oprollen onder een dekbed met een warme chocolademelk en kijk naar kerstfilms. Maar het geeft me nog steeds de flexibiliteit om te zeggen wanneer, waar en hoe ver op een bepaalde dag. Om het magische nummer te halen voordat 2010 uit is, moet ik 48 mijl doen. Het grootste deel van de afgelopen weken heb ik hoofdrekenen gedaan om te achterhalen wat de meest beheersbare manier is om mijn nieuwste streefafstand te verminderen. Dat is acht runs van zes mijl, of zes runs van acht mijl of ... Ik zou kunnen doorgaan maar Nike Internationalist Femme je snapt het wel.

Toen ik nadacht over hoe ik de komende 23 dagen in acht runs van zes mijl zou passen, moest ik een gedachte sparen voor collega-blogger Diane die elke dag van de 24 dagen loopt in de aanloop naar Kerstmis. Die verplichting om elke dag te rennen is moeilijk, maar - zoals hardlooplegende Ron Hill die al 44 jaar beroemd is, zegt - je de vraag hebt gesteld of je vandaag wel of niet wegloopt en moet ga gewoon door en doe het. Geen um-ing en ah-ing.

Dus ik heb geen andere keuze dan 42 mijl te lopen. Ik nam de beslissing al in januari en nu moet ik me eraan houden. Een andere verplichting die ik heb gedaan, is Janathon. In januari 2011 ren en blog ik elke dag, dus kijk uit naar enkele korte runs in enkele, nog kortere berichten. Ik zal mijn innerlijke Ron Hill kanaliseren - zelfs ziekte of letsel staat hem niet in Nike Air Max 270 React Womens de weg.